ΕΚΟ ΡΑΛΛΥ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ 2022

Το Ράλλυ των Θεών!

ΕΚΟ ΡΑΛΛΥ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ.
Το 2021 επέστρεψε δυναμικά στο πρόγραμμα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ. Φέτος, ο ελληνικός αγώνας βάζει τον πήχη ακόμη πιο ψηλά, με τη διοργάνωση της Υπερειδικής στο Ολυμπιακό Στάδιο της Αθήνας που στόχο έχει να επαναλάβει την αντίστοιχη εκπληκτική εμπειρία που ζήσαμε το 2005.

Ο δέκατος αγώνας για φέτος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ, το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις συνιστά για 69η φορά μια μοναδική πρόκληση τόσο για τα πληρώματα όσο και για τις ομάδες, με 16 ειδικές διαδρομές που καλύπτουν συνολικά κάτι περισσότερο από 300 αγωνιστικά χιλιόμετρα.

Άνθρωποι και αυτοκίνητα θα δοκιμαστούν στα σκληρά ελληνικά χώματα, τη σκόνη και τις πέτρες, κάτω από ακραίες θερμοκρασίες που αναμένεται να ξεπεράσουν κατά πολύ τους 30 βαθμούς Κελσίου.

Το ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις έχει και φέτος ως επίκεντρο την πόλη της Λαμίας. Η εκκίνηση θα δοθεί την Πέμπτη 8 Σεπτεμβρίου στο Ο.Α.Κ.Α, ενώ αμέσως μετά θα ακολουθήσει η EKO Super Special Stage, στο κατάμεστο ΟΑΚΑ. Η μάχη θα συνεχιστεί την Παρασκευή 9 Σεπτεμβρίου, η οποία περιλαμβάνει 6 ειδικές διαδρομές χωρίς μάλιστα ενδιάμεσο service!

Το Σάββατο το πρόγραμμα περιλαμβάνει άλλες 6 ειδικές διαδρομές, ενώ ο τερματισμός θα γίνει την Κυριακή στη Λαμία μετά τις τρεις τελευταίες ειδικές, με το δεύτερο Ελευθεροχώρι να αποτελεί και την τελική Power Stage.

Δείτε παρακάτω το πρόγραμμα του αγώνα, όλες τις ειδικές και τις προσβάσεις τους, τις συμμετοχές και τους διεκδικητές της νίκης, καθώς και χρήσιμες συμβουλές για να παρακολουθήσετε με ασφάλεια το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2022.

Το πρόγραμμα
του αγώνα

Πέμπτη 8 Σεπτεμβρίου
SS1 | EKO SSS OAKA (20:08)

Παρασκευή 9 Σεπτεμβρίου
SS2 | Λουτράκι 1 (07.53)
SS3 | Χαρβάτι (8.56)
SS4 | Λουτράκι 2 (11.29)
SS5 | Δάφνη (13:12)
SS6 | Λιβαδειά (15:15)
SS7 | Βωξίτες (17:53)

Σάββατο 10 Σεπτεμβρίου
SS8 | Πύργος 1 (08:33)
SS9 | Περιβόλι 1 (09:34)
SS10 | Ταρζάν 1 (11:08)
SS11 | Πύργος 2 (14:33)
SS12 | Περιβόλι 2 (15:34)
SS13 | Ταρζάν 2 (17:08)

Κυριακή 11 Σεπτεμβρίου
SS14 | Ελευθεροχώρι 1 (09:08)
SS15 | Ελάτεια - Ρεγγίνι (10:11)
SS16 | Ελευθεροχώρι 2 / WOLF Ppwer Stage (13:18)

Ειδικές Διαδρομές
& Προσβάσεις

Προσοχή: Οι προσβάσεις στις ειδικές έχουν τρεις χαρακτηρισμούς ανάλογα με το βαθμό δυσκολίας της επιφάνειας των δρόμων τους. Το γράμμα που τις χαρακτηρίζει βρίσκεται στο παρακάτω κείμενο δίπλα στον αριθμό τους.
Οι χαρακτηρισμοί είναι:

S= Soft= Ι.Χ. αυτοκίνητο
Μ= Medium= SUV
H= Hard= 4x4 ή Enduro

Οι ειδικές διαδρομές κλείνουν 3 ώρες πριν από το πρώτο αγωνιστικό αυτοκίνητο, εκτός αν αναγράφεται διαφορετικά. Φροντίστε λοιπόν να φτάσετε εγκαίρως.

ΠΕΜΠΤΗ
8 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟY

Το πρόγραμμα της πρώτης μέρας του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2022 ξεκινά πολύ νωρίς, από τις πέντε παρά το πρωί με το Shakedown. Το μεγάλο γεγονός της ημέρας ωστόσο είναι η Υπερειδική EKO Super Special Stage στο ΟΑΚΑ. Οι πύλες του Ολυμπιακού Σταδίου της Αθήνας για τους φίλους του WRC θα ανοίξουν από τις 16.30 και η γιορτή θα κρατήσει μέχρι αργά. Στο ΟΑΚΑ, πριν την υπερειδική, θα διεξαχθεί και η εκκίνηση του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις.

SHAKEDOWN

Μήκος: 3,62 χλμ.
Ωράριο κλεισίματος διαδρομής: 04:56
Ωράριο πρώτου αυτοκινήτου: 08:01

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ: Αντιπροσωπευτικό των διαδρομών του αγώνα, το πρώτο κομμάτι του Shakedown αν και σε σκληρό οδόστρωμα, είναι γρήγορο, με τεχνικές στροφές. Στη συνέχεια, καθώς ανηφορίζει, ο δρόμος φαρδαίνει και η διαδρομή παραμένει τεχνική και γρήγορη.

ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΘΕΑΤΩΝ: Καθώς δεν υπάρχει ενδιάμεση πρόσβαση για το Shakedown, συστήνεται η είσοδος με τα πόδια από τον τερματισμό, έχοντας νωρίτερα παρκάρει στο δρόμο Λαμίας-Δομοκού.

INFO: Βρείτε το σημείο από όπου θα παρακολουθήσετε 30 λεπτά πριν από την έναρξη της ειδικής διαδρομής, καθώς στη συνέχεια θα απαγορεύεται η κίνηση στο δρόμο.

EKO SUPER SPECIAL STAGE OAKA

Πρόκειται για μια ασφάλτινη, παράλληλη ειδική διαδρομή συνολικού μήκους 1,95 χιλιομέτρων, που έχει στηθεί εντός του αγωνιστικού χώρου του Ολυμπιακού Σταδίου της Αθήνας, και στην οποία τα 70 αγωνιστικά πληρώματα θα αγωνιστούν ανά ζευγάρια.

Όσοι δεν κατάφεραν να εξασφαλίσουν μια θέση στο γήπεδο, θα μπορούν να παρακολουθήσουν απευθείας αυτό το εντυπωσιακό θέαμα από την ΕΡΤ, καθώς και μέσα από το αφιερωμένο στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις pop-up κανάλι της COSMOTE TV.

Το πρόγραμμα της ημέρας στο ΟΑΚΑ.

Στις 16:30, θα ξεκινήσουν οι αναγνωρίσεις της διαδρομής για το 3ο γκρουπ πληρωμάτων. Αξίζει να αναφερθεί ότι τα πληρώματα θα γράψουν τις σημειώσεις τους κινούμενα είτε πεζή, είτε με scooter.

Στις 17:00, στην αίθουσα Κασιμάτης του ΟΑΚΑ θα διεξαχθεί ο Παγκόσμιος Τελικός e-Sports WRC - για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά στην Ελλάδα. Πρόκειται για το εικονικό Πρωτάθλημα WRC που μεταξύ άλλων δημιουργεί ακόμα περισσότερες προοπτικές ώστε ο μηχανοκίνητος αθλητισμός να καταστεί περισσότερο προσβάσιμος στις νεαρές ηλικίες, που έχουν αναπτύξει στενή επαφή με τα esports.

Στις 18:30, οι κορυφαίοι οδηγοί Ράλλυ στον κόσμο, καθώς και οδηγοί από όλες τις κατηγορίες που προσμετρούν στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, θα βρεθούν στο Rally Village του OAKA (εντός του περιβάλλοντα χώρου του σταδίου, από την πλευρά της Λ. Ειρήνης) για να υπογράψουν αυτόγραφα στους φίλους του σπορ.

Στις 18:30, το ΟΑΚΑ θα «γεμίσει» από τους ήχους του Athens DeeJay 95,2, με τον Μιχάλη Τσαουσόπουλο στα deck, να δίνει τον παλμό λίγο πριν την Εκκίνηση του αγώνα.

Στις 19:00, εντός της αγωνιστικής διαδρομής, υψηλοί προσκεκλημένοι θα συνοδηγήσουν σε ένα Ford Fiesta Rally 3 Junior WRC της M-Sport Poland.

Στις 19:45, οι οδηγοί της κορυφαίας κατηγορίας του Πρωταθλήματος, θα συγκεντρωθούν στον αγωνιστικό χώρο, για μια αναμνηστική φωτογραφία εμπρός σε δεκάδες χιλιάδες θεατές.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
9 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ

Τη δεύτερη μέρα του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις τα 70 πληρώματα μπαίνουν στο χώμα για να κάνουν έξι ειδικές διαδρομές, αρχίζοντας με την ειδική του Λουτρακίου και ολοκληρώνοντας το σκέλος με τους Βωξίτες. Η μεγάλη δυσκολία για τους αγωνιζόμενους είναι η έλλειψη Service Park.

ΕΔ 2 & 4, ΛΟΥΤΡΑΚΙ

Μήκος: 17,95 χλμ.
Ωράριο κλεισίματος διαδρομής: ΕΔ 2 04:50
Ωράριο πρώτου αυτοκινήτου: ΕΔ 2 07:53 / ΕΔ 4 11:29

INFO: Μεταξύ του πρώτου (ε.δ. 2) και του δεύτερου (ε.δ. 4) περάσματος ο δρόμος θα παραμείνει κλειστός.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ: Πρόκειται για μια αρκετά τεχνική ε.δ.. Η αφετηρία της βρίσκεται λίγο μετά το Λουτράκι και συγκεκριμένα ακριβώς πριν την είσοδο του «ΧΥΤΑ», μετά τον οικισμό Καλλιθέας. Στα πρώτα 7,30 χλμ. η διαδρομή είναι σχετικά στενή, αλλά γρήγορη. Κατόπιν «μπαίνει» σε άσφαλτο σε μια κλειστή αριστερή στροφή και ανηφορίζει για περίπου 2,8 χλμ.. Η συνέχεια είναι σε χώμα «3A», με ένα πολύ στρωτό και γρήγορο κομμάτι μήκους 3,6 χλμ.. Στη διασταύρωση που οδηγεί προς Παναγία Πράθι, τα αυτοκίνητα στρίβουν αριστερά προς το Λουτράκι, σε ένα ιδιαίτερα γρήγορο κατηφορικό κομμάτι 3,9 χλμ. μέχρι τον τερματισμό, εμπρός από την εκκλησία του οικισμού Νέα Πολιτεία.

ΠΡΟΣΒΑΣΕΙΣ ΘΕΑΤΩΝ: Οι αρχικές οδηγίες είναι κοινές για τρεις προσβάσεις.
Κινούμενοι στην ΕΟ Αθηνών-Κορίνθου με κατεύθυνση προς Κόρινθο, βγαίνετε στην έξοδο προς Αγ. Θεοδώρους. Σε 360 μ. συναντάτε σταθμό διοδίων. Μετά από 170 μ., στο Stop, στρίβετε αριστερά και μετά από 1,73 χλμ. (ακριβώς πριν από γραμμές τραίνου) στρίβετε πάλι όλο αριστερά, στον πρώτο δρόμο. Σε 580 μέτρα, έχοντας «αφήσει» δύο δρόμους στα δεξιά, στρίβετε λοξά αριστερά και μετά από 220 μ. (έχοντας περάσει κάτω από τη δεύτερη γέφυρα), πάλι αριστερά. Σε 180 μ. στρίβετε δεξιά σε στενό ανηφορικό δρόμο προς «Κιάφα Μπέκα». Από εκεί επιλέγετε:

1 (S / Αυτοκίνητο):
Έπειτα από 2,77 χλμ. (όπου χωματόδρομος στα δεξιά) συνεχίζετε ευθεία. Σε 1,46 χλμ. η ΕΛ.ΑΣ. θα διακόπτει την κυκλοφορία. Περπατώντας για τα επόμενα 500 μ. θα φτάσετε στο 7,52 χλμ. της ειδικής διαδρομής, όπου από χώμα μπαίνει σε ασφάλτινο κομμάτι.

Προσοχή: Ο δρόμος θα διακοπεί από την ΕΛ.ΑΣ. 500 μ. πριν το 7.52 της ειδικής καθώς είναι δρόμος διαφυγής σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Παρακαλούμε κρατήστε τον ανοιχτό.

2 (Μ / SUV):
Έπειτα από 2,77 χλμ. στρίβετε δεξιά στο χωματόδρομο. Σε 1,43 χλμ. στρίβετε αριστερά. Συνεχίζετε για 4,58 χλμ. και στρίβετε αριστερά. Μετά από 1,03 χλμ. η διαδρομή γίνεται ασφάλτινη και μετά από ακόμα 1.0 χλμ. φτάνετε στο 10,34 χλμ. της ειδικής διαδρομής, στο σημείο όπου τα αγωνιστικά αυτοκίνητα στρίβουν από την άσφαλτο στο χώμα.

Για πλοήγηση πατήστε εδώ

3 (Μ / SUV):
Έπειτα από 2,77 χλμ. στρίβετε δεξιά στο χωματόδρομο. Σε 1,43 χλμ. στρίβετε αριστερά. Μετά από 4,58 χλμ. συνεχίζετε λοξά δεξιά (απέναντι). Έπειτα από 5,80 χλμ., όπου δέντρο στη μέση του δρόμου, συνεχίζετε ευθεία. Μετά από 5,62 χλμ. θα φτάσετε στο 13,71 χλμ. της ε.δ..

Για πλοήγηση πατήστε εδώ

4 (S / Αυτοκίνητο):
Στον κεντρικό δρόμο του Λουτρακίου, όπου δεξιά το εργοστάσιο PepsiCo-Ήβη, στρίβετε δεξιά. Σε 3,00 χλμ. στρίβετε δεξιά, προς «Οικισμό Καλλιθέας» και σε ακόμα 3,70 χλμ. συνεχίζετε λοξά αριστερά, στον φαρδύ χωματόδρομο. Σε 700 μέτρα φτάνετε στο 16,94 χλμ. της ε.δ., περίπου ένα χλμ. πριν τον τερματισμό της.

Προσοχή: μην παρκάρετε και μπλοκάρετε τον ασφάλτινο δρόμο που έρχεται από το Λουτράκι, καθώς πρέπει να παραμείνει ελεύθερος για τα αγωνιστικά αυτοκίνητα. Υπάρχει άφθονος χώρος για στάθμευση στον φαρδύ χωματόδρομο.

Για πλοήγηση πατήστε εδώ

ΕΔ 3, ΧΑΡΒΑΤΙ

Μήκος: 14,42 χλμ.
Ωράριο κλεισίματος διαδρομής: 05:43
Ωράριο πρώτου αυτοκινήτου: 08:46

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ: Τα πρώτα χιλιόμετρα είναι σχετικά ανηφορικά, όχι ιδιαίτερα γρήγορα, σε μια διαδρομή που είτε κινείται παράλληλα είτε διασχίζει την κοίτη του ποταμού. Στο έκτο χλμ. στρίβει αριστερά και ανηφορίζει προς τα Πίσια, μέσω ενός σχετικά σκληρού τμήματος για τα επόμενα 3,0 χλμ. Από εκεί, τα αυτοκίνητα στρίβουν αριστερά σε ένα σχετικά στενό κατηφορικό κομμάτι με αρκετές φουρκέτες, μήκους 5,0 χλμ μέχρι τον τερματισμό στην είσοδο του οικισμού Χαρβάτι.

ΠΡΟΣΒΑΣΕΙΣ ΘΕΑΤΩΝ:

1 (M / SUV):
Κινούμενοι στην ΕΟ Αθηνών-Κορίνθου με κατεύθυνση προς Κόρινθο, βγαίνετε στην έξοδο προς Αγ. Θεοδώρους. Σε 360 μ. συναντάτε σταθμό διοδίων. Μετά από 170 μ., στο Stop, στρίβετε αριστερά και μετά από 1,73 χλμ. (ακριβώς πριν από γραμμές τραίνου) στρίβετε πάλι αριστερά. Σε 580 μέτρα, έχοντας «αφήσει» δύο δρόμους στα δεξιά, στρίβετε λοξά αριστερά και μετά από 220 μ. (έχοντας περάσει κάτω από τη δεύτερη γέφυρα), πάλι αριστερά. Σε 180 μ. στρίβετε δεξιά σε στενό ανηφορικό δρόμο προς «Κιάφα Μπέκα».

Έπειτα από 2,77 χλμ. στρίβετε δεξιά στο χωματόδρομο και σε 1,43 χλμ. αριστερά. Μετά από 4,58 χλμ. συνεχίζετε λοξά δεξιά (απέναντι). Σε 5,80 χλμ. (όπου δέντρο στη μέση του δρόμου), στρίβετε δεξιά προς τα πίσω και κατηφορικά και σε 240 μέτρα ακολουθείτε το δρόμο αριστερά. Μετά από 200 μ. στρίβετε δεξιά και σε 2,60 χλμ. (όπου συναντάτε δρόμο από δεξιά) συνεχίζετε αριστερά. Σε 250 μ. φτάνετε στο 6,21 χλμ. της ε.δ..

Για πλοήγηση πατήστε εδώ

2 (M / SUV):
Πηγαίνετε στο χωριό Πίσια και ακολουθείτε πινακίδες ταβέρνα «Πλάτανος». Λίγο πριν φτάσετε στην ταβέρνα μπαίνετε αριστερά σε χωματόδρομο, όπου μηδενίζετε τον χιλιομετρητή. Σε 3,35 χλμ. περνάτε μπροστά από την εκκλησιά της Παναγίας Φανερωμένης και μετά από 4,05 χλμ. φτάνετε στο 9,20 χλμ. της ε.δ..

Για πλοήγηση πατήστε εδώ

ΕΔ 5, ΔΑΦΝΗ

Μήκος: 13,99 χλμ.
Ωράριο κλεισίματος διαδρομής: 10:09
Ωράριο πρώτου αυτοκινήτου: 13:12

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ: Πρόκειται για μια νέα ε.δ. που ξεκινά από το χωριό Δάφνη, σε ιδιαίτερα καλό οδόστρωμα. Ανηφορίζοντας έχει πέντε διαδοχικές φουρκέτες και ένα χιλιόμετρο μετά μπαίνει μέσα σε ένα «δάσος» από ανεμογεννήτριες. Στο 8ο χλμ. στρίβει δεξιά και από εκεί αρχίζει μία πολύ γρήγορη κατάβαση μέχρι τη Μονή Προφήτου Ηλία, όπου και ο τερματισμός.

ΠΡΟΣΒΑΣΕΙΣ ΘΕΑΤΩΝ:

1 (S / Αυτοκίνητο):
Από την Παλαιά Εθνική οδό Αθηνών-Θήβας φτάνετε έξω από τις Ερυθρές (Κρυεκούκι) και παραμένετε στον κεντρικό δρόμο. Σε 2,80 χλμ., όπου διασταύρωση (Πλαταιές αριστερά και Ερυθρές δεξιά), στρίβετε δεξιά. Σε 0,53 χλμ., στο “Stop” στρίβετε αριστερά και σε 150 μ., («τρίγωνο» με δέντρα) στρίβετε δεξιά, προς «Δάφνη». Σε 8,65 χλμ., στη διχάλα στρίβετε αριστερά και σε 1,31 χλμ., στο «Τ» πάλι αριστερά. Σε 120 μ. στα δεξιά σας είναι το Control. Παρκάρετε αφού το περάσετε. Περπατώντας στην ε.δ., ιδανικά θα πρέπει να φτάσετε μετά την πέμπτη φουρκέτα, περίπου στο 2,5 χλμ., από όπου θα βλέπετε όλη τη διαδρομή μέχρι εκείνο το σημείο.

INFO: Βρείτε το σημείο από όπου θα παρακολουθήσετε 30 λεπτά πριν από την έναρξη της ειδικής διαδρομής, καθώς στη συνέχεια απαγορεύεται η μετακίνηση, ακόμα και πεζή στο δρόμο.

Για πλοήγηση πατήστε εδώ

2 (Η / 4x4 ή Enduro):
Ερχόμενοι από Ελευσίνα μέσω της Παλαιάς ΕΟ φτάνετε στην Οινόη (των Ερυθρών) και στρίβετε δεξιά, προς Πάνακτο. Σε 3,57 χλμ. στρίβετε αριστερά, προς «Όσιο Μελέτιο». Σε 2,65 χλμ. στίβετε αριστερά, προς τα πίσω, σε χωματόδρομο με μπάρα. Σε 2,40 χλμ. σε «διχάλα» ακολουθείτε τον αριστερό δρόμο και σε 2,93 πολύ σκληρά χιλιόμετρα φτάνετε στο 8,05 χλμ. της ε.δ. Περπατώντας αντίθετα από τη φορά της ε.δ., είναι ένα πολύ τεχνικό κομμάτι ανάμεσα σε ανεμογεννήτριες, ενώ ακολουθώντας το δρόμο με τη φορά της ε.δ., θα βρείτε πολύ γρήγορα κατηφορικά κομμάτια.

Για πλοήγηση πατήστε εδώ

ΕΔ 6, ΛΙΒΑΔΕΙΑ

Μήκος: 21,03 χλμ.
Ωράριο κλεισίματος διαδρομής: 12:12
Ωράριο πρώτου αυτοκινήτου: 15:15

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ: Τα πρώτα 5,6 χλμ. είναι γνωστά από την παλιά ειδική διαδρομή «Ευαγγελίστρια». Αυτό το τμήμα έχει πολύ καλό οδόστρωμα, ωστόσο, επειδή στην πορεία έχει ασφαλτοστρωθεί, η ε.δ. στρίβει αριστερά και περνώντας μέσα από δύο παλιά λατομεία μαρμάρου φτάνει και διασχίζει την άσφαλτο της Αγ. Άννας. Από εκεί ξεκινάει ένα φαρδύ και γρήγορο κομμάτι, που μετά από 4,2 χλμ. στρίβει δεξιά σε δασικό και πιο στενό δρόμο. Μετά από άλλα 4,2 χλμ. τερματίζει σχεδόν 1,7 χλμ. πριν από το χωριό του Ελικώνα.

ΠΡΟΣΒΑΣΕΙΣ ΘΕΑΤΩΝ:

1 (S / Αυτοκίνητο):
Κινούμενοι στο δρόμο Θήβας-Λιβαδειάς, στρίβετε αριστερά προς «Αγ. Τριάδα», «Αγ. Άννα» και «Δόμβραινα». Σε 2,0 χλμ. στρίβετε αριστερά και σε 5,77 χλμ. μπαίνετε στο χωριό «Αγ. Τριάδα», το οποίο διασχίζετε. Σε 1,84 χλμ. από την έξοδο του χωριού, όπου ξεθωριασμένη πινακίδα, στρίβετε αριστερά, σε άσφαλτο. Σε 4,94 χλμ. (πλατάνια) στρίβετε δεξιά, σε χωματόδρομο. Σε 1,38 χλμ. φτάνετε στο 5,62 χλμ. της ε.δ.. Παρκάρετε ακολουθώντας τις οδηγίες των κριτών.

Για πλοήγηση πατήστε εδώ

2 (S / Αυτοκίνητο):
Κινούμενοι στο δρόμο Θήβας-Λιβαδειάς, στρίβετε αριστερά προς «Αγ. Τριάδα», «Αγ. Άννα» και «Δόμβραινα». Σε 2,0 χλμ. στρίβετε αριστερά και σε 5,77 χλμ. μπαίνετε στο χωριό «Αγ. Τριάδα» το οποίο διασχίζετε. Σε 2,85 χλμ. φτάνετε στο 12,78 χλμ. της ειδικής, στο σημείο που η διαδρομή διασχίζει την άσφαλτο και συνεχίζει προς τον Ελικώνα.

Για πλοήγηση πατήστε εδώ

ΕΔ 7, ΒΩΞΙΤΕΣ

Μήκος: 22,97 χλμ.
Ωράριο κλεισίματος διαδρομής: 14:50
Ωράριο πρώτου αυτοκινήτου: 17:53

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ: Μία από τις πλέον κλασικές ακροπολικές ειδικές διαδρομές. Ξεκινά πάνω από τα μεταλλεία βωξίτη στον παραλιακό δρόμο Ιτέας-Γαλαξιδίου, με ανηφορικό και πολύ γρήγορο κομμάτι, για να βγει στην άσφαλτο έπειτα από 8,5 χιλιόμετρα. Μετά από 370 μέτρα ασφάλτου μπαίνει στις Καρούτες, όπου η ευχαρίστηση συνεχίζεται αμείωτη. Γρήγορο έως πολύ γρήγορο «πατημένο» χώμα, με πολλές εναλλαγές, τόσο σε τοπίο όσο και σε ρυθμό. Ακολουθεί το πολύ τεχνικό κατηφορικό κομμάτι προς τη διασταύρωση για Προσήλιο, όπου βρίσκεται και ο τερματισμός.

ΠΡΟΣΒΑΣΕΙΣ ΘΕΑΤΩΝ:

1 (S / Αυτοκίνητο):
Στο δρόμο από την Ιτέα προς τη Λαμία μπροστά από τo πρατήριο υγρών καυσίμων (Shell) μηδενίζετε το χιλιομετρητή και συνεχίζετε προς Άμφισσα. Μετά από 12.20 χλμ. στρίβετε αριστερά προς Άμφισσα. Στον κυκλικό κόμβο βγαίνετε στη δεύτερη έξοδο (προς Νοσοκομείο) και σε 700 μ. στρίβετε αριστερά προς Λιδωρίκι. Σε 1,30 χλμ. συνεχίζετε ευθεία προς Λιδωρίκι και σε 4,50 χλμ. φτάνετε στο 8,78 χλμ. της ε.δ., όπου τα αγωνιστικά αυτοκίνητα μπαίνουν από την άσφαλτο στο χώμα.

Για πλοήγηση πατήστε εδώ

2 (S / Αυτοκίνητο):
Από την έξοδο της Ιτέας, στο πρατήριο Shell στρίβετε αριστερά προς Γαλαξίδι. Σε περίπου 4,5 χλμ. (πάνω σε παρατεταμένη αριστερή στροφή) στρίβετε δεξιά προς «Τριταία». Σε 7,32 χλμ. μπαίνετε στο χωριό «Αγ. Ευθυμία» και σε 290 μ., στον κεντρικό δρόμο, στο «Stop» στρίβετε αριστερά. Σε 6,60 χλμ. περνάτε μέσα από την «Βουνιχώρα» και σε 28,50 χλμ., στην είσοδο του Λιδωρικίου, στη διχάλα στρίβετε δεξιά. Σε 150 μ. στρίβετε δεξιά, σε ανηφορικό δρόμο (προς τα πίσω) και σε 3 χλμ., στη διχάλα στρίβετε αριστερά.

Σε 5,0 χλμ. μπαίνετε στο χωριό Καρούτες. Σε 700 μ. ακολουθείτε τον λοξό επάνω δρόμο και σε 300 μ., πάνω σε αριστερή στροφή (προσοχή στο Bump!) γίνεται χώμα. Σε 1,40 χλμ. συνεχίζετε δεξιά και σε 700 μ. η επιφάνεια γίνεται πάλι άσφαλτος, ενώ σε 2,30 χλμ. γίνεται ξανά χώμα. Σε 6,80 χλμ. φτάνετε στο 16,33 χλμ. της ε.δ..

Για πλοήγηση πατήστε εδώ

ΣΑΒΒΑΤΟ
10 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ

Η τρίτη μέρα του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις περιλαμβάνει τρεις επαναλαμβανόμενες ειδικές: τον «Πύργο», το "Περιβόλι" και τον "Ταρζάν". Η τελευταία θα μεταδοθεί, και τις δύο φορές, σε ζωντανή μετάδοση.

ΕΔ 8 & 11, ΠΥΡΓΟΣ

Μήκος: 33,20 χλμ.
Ωράριο κλεισίματος διαδρομής: ΕΔ 8 05:30, ΕΔ 11 11:30
Ωράριο πρώτου αυτοκινήτου: ΕΔ 8 08:33, ΕΔ 11 14:33

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ: Η μεγαλύτερη ε.δ. του αγώνα. Ξεκινάει λίγο μετά την έξοδο του χωριού Πύργος με σχετικά στενό, αλλά καλό κομμάτι, για 12 χλμ. Συνεχίζει σε σχετικά φαρδύ δρόμο και διασχίζει το χωριό Δάφνη. Από εκεί ξεκινάει ένα ιδιαίτερα στενό κομμάτι, γρήγορο στην αρχή και αρκετά κλειστό προς το τέλος, με μήκος περίπου 6 χλμ. μέχρι το χωριό Ανατολή. Από εκεί και για περίπου 10 χλμ., είναι πολύ γρήγορη και ιδιαίτερα απολαυστική για τα πληρώματα. Ίσως το πιο ενδιαφέρον κομμάτι ολόκληρου του αγώνα για τους συμμετέχοντες.

ΠΡΟΣΒΑΣΕΙΣ ΘΕΑΤΩΝ:

1 (S+H / Αυτοκίνητο + 4x4 ή Enduro):
Ερχόμενοι από τη Λαμία μέσω Υπάτης διασχίζετε την Καστανιά και στην έξοδό της ακολουθείτε τον ασφάλτινο δρόμο για Νεοχώρι. Στην έξοδο του χωριού με κατεύθυνση προς Μαυρολιθάρι ακολουθήστε τον χωμάτινο δρόμο. Μετά από 2,80 χλμ., στη διασταύρωση στρίψτε αριστερά και συνεχίστε για άλλα 6,35 χλμ. για να φτάσετε στο 9,26 χλμ. της ειδικής διαδρομής.

Για πλοήγηση πατήστε εδώ

2 (S / Αυτοκίνητο):
Μέσω Παύλιανης-Πυρών Ηρακλέους φτάνετε στο Μαυρολιθάρι. Στην έξοδο του χωριού, όπου ανηφορικός δρόμος δεξιά, μηδενίζετε και συνεχίζετε στον κεντρικό δρόμο. Σε 1,90 χλμ. φτάνετε στην πινακίδα εισόδου στο χωριό «Καστριώτισσα» το οποίο και διασχίζετε. Σε 5,38 χλμ. παρκάρετε στο δρόμο και περπατώντας για 390 μ. στο χωματόδρομο που βρίσκεται δεξιά, φτάνετε στο 12,06 χλμ. της ειδικής διαδρομής.

INFO: Αυτός ο χωματόδρομος, όπως και ο ασφάλτινος δρόμος αριστερά, αποτελούν έξοδο διαφυγής ασθενοφόρου. Παρακαλούμε παρκάρετε μόνο στη μία πλευρά του δρόμου ή μετά τη διασταύρωση που οδηγεί στην ε.δ..

Για πλοήγηση πατήστε εδώ

3 (H / 4x4 ή Enduro):
Πριν την είσοδο του χωριού «Μάρμαρα», στην πινακίδα «Προς Πέρα Συνοικία», ακολουθείτε το δρόμο όλο δεξιά. Αφού περάσετε την πρώτη διασταύρωση, σε 240 μ. αφήνετε ένα δρόμο δεξιά και σε άλλα 300 μ. στρίβετε δεξιά. Συνεχίζοντας σε πολύ στενό δρόμο, μετά από 1,20 χλμ. φτάνετε στο Flying της ειδικής διαδρομής (παρκάρετε στον δρόμο από τον οποίο φτάσατε). Προσοχή: Καθώς δεν υπάρχει χώρος για μανούβρα, θα πρέπει να περιμένετε να ολοκληρωθεί η ειδική διαδρομή και να περάσει το ουραγό αυτοκίνητο για να φύγετε, με κατεύθυνση το χωριό Μάρμαρα.

Για πλοήγηση πατήστε εδώ

ΕΔ 9 & 12
ΠΕΡΙΒΟΛΙ

Μήκος: 17,42 χλμ.
Ωράριο κλεισίματος διαδρομής: ΕΔ 9 06:31, ΕΔ 12 12:31
Ωράριο πρώτου αυτοκινήτου: ΕΔ 9 09:34, ΕΔ 12 15:34

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ: Ξεκινάει με ένα κομμάτι 7,0 χλμ. που σε περίπτωση βροχής θα δυσκολέψει τα πληρώματα (μέσα στα δέντρα, με ελάχιστη ορατότητα και καθόλου χώρο για θεατές). Ακολουθούν περίπου 2,50 χλμ. με πολλή φυτευτή πέτρα, ενώ από εκεί και μέχρι τον τερματισμό, το οδόστρωμα είναι στρωτό.

INFO: Η συγκεκριμένη ειδική διαδρομή δεν προσφέρεται για παρακολούθηση. Πολύ δύσκολη πρόσβαση τόσο στην εκκίνηση όσο και στον τερματισμό, με ιδιαίτερα πυκνή βλάστηση στα πρώτα 8 χιλιόμετρα.

ΕΔ 10 & 13, ΤΑΡΖΑΝ

Μήκος: 23,37 χλμ.
Ωράριο κλεισίματος διαδρομής: ΕΔ 10 08:02, ΕΔ 13 14:02
Ωράριο πρώτου αυτοκινήτου: ΕΔ 10 11:08, ΕΔ 13 17:08

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ: Η επιστροφή της ειδικής διαδρομής «Ταρζάν» πέρυσι «αγκαλιάστηκε» από τους θεατές. Τα πρώτα, περίπου δέκα κατηφορικά χιλιόμετρα, περνούν μέσα από πυκνό δάσος, σε σκληρό δρόμο. Στη συνέχεια, για περίπου 4 χιλιόμετρα ο δρόμος είναι ιδιαίτερα καλός. Mετά τη διασταύρωση για Ροβολιάρι και Ρεντίνα αρχίζει το γνωστό λιθόστρωτο του Ταρζάν, που ταλαιπωρεί αναρτήσεις και λάστιχα. Ο τερματισμός είναι λίγο πριν την είσοδο του χωριού Παλαιά Γιαννιτσού.

ΠΡΟΣΒΑΣΕΙΣ ΘΕΑΤΩΝ:

1a (M / SUV):
Από το χωριό Ροβολιάρι φτάνετε 400 μέτρα πριν από το 14,81 χλμ. της ε.δ.. Ακολουθήστε τις οδηγίες της αστυνομίας και των κριτών και παρκάρετε το όχημά σας στις ενδεδειγμένες θέσεις πάρκινγκ. Ο δρόμος αυτός είναι διαφυγή ασθενοφόρου. Πιθανό μπλοκάρισμά του ενέχει κίνδυνο ακύρωσης της ειδικής διαδρομής.

Για πλοήγηση πατήστε εδώ

1b (S / Αυτοκίνητο):
Από την είσοδο του χωριού Ρεντίνα (όπου αεροπλάνο) συνεχίζετε προς το χωριό. Σε 1,64 χλμ. φτάνετε στην πλατεία (δεξιά καφενείο) και στρίβετε αριστερά. Σε 480 μ., όπου πινακίδα Stop, στη διχάλα ακολουθείτε το δρόμο δεξιά. Σε 6,40 χλμ., στη διχάλα (πινακίδα «Μονή Ρεντίνας» στα δεξιά) συνεχίζετε στον αριστερό δρόμο. Σε 1,90 χλμ. (πινακίδα «Δήμος Σοφάδων Όρια Ρεντίνας») συνεχίζετε ευθεία. Σε 2,91 χλμ. η ΕΛ.ΑΣ. θα διακόπτει την κυκλοφορία. Παρκάρετε και σε 440 μ. φτάνετε στο 14,81 χλμ. της ειδικής διαδρομής.

Για πλοήγηση πατήστε εδώ

2 (Μ / SUV):
Μηδενίζετε στο κτήριο της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, στην έξοδο της Λαμίας προς Καρπενήσι. Σε 25,51 χλμ. στρίβετε δεξιά προς Μακρακώμη. Σε 3,02 χλμ. στρίβετε αριστερά και σε 600 μ., στον κυκλικό κόμβο συνεχίζετε ευθεία. Σε 100 μ. στο “Stop” στρίβετε δεξιά. Σε 800 μ. στρίβετε δεξιά προς «Τσούκα», όπου φτάνετε μετά από 6,38 χλμ.. Σε 450 μ. στρίβετε όλο αριστερά και σε 80 μ. όλο δεξιά. Σε 680 μ. στα αριστερά σας βρίσκεται το νεκροταφείο του χωριού και σε 140 μ. η επιφάνεια γίνεται χωμάτινη. Σε 850 μ. στο τρίχαλο ακολουθείτε τον δεξιό δρόμο και σε 3,90 χλμ. (μικρό σπίτι δεξιά) στρίβετε δεξιά. Σε 5,78 χλμ. φτάνετε στο 19,64 της ειδικής διαδρομής.

Για πλοήγηση πατήστε εδώ

3 (M / SUV):
Μηδενίζετε στο κτήριο της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, στην έξοδο της Λαμίας προς Καρπενήσι. Σε 25,51 χλμ. στρίβετε δεξιά προς Μακρακώμη. Σε 3,02 χλμ. στρίβετε αριστερά και σε 600 μ., στον κυκλικό κόμβο συνεχίζετε ευθεία. Σε 100 μ. στο “Stop” στρίβετε δεξιά. Σε 800 μ. στρίβετε δεξιά προς «Τσούκα», όπου φτάνετε μετά από 6,38 χλμ.. Σε 450 μ. στρίβετε όλο αριστερά και σε 80 μ. όλο δεξιά.

Σε 680 μ. στα αριστερά σας βρίσκεται το νεκροταφείο του χωριού και σε 140 μ. η επιφάνεια γίνεται χωμάτινη. Σε 4,25 χλμ., στρίβετε δεξιά στον «λευκό» τσιμεντόδρομο. Σε 960 μ. στρίβετε πίσω δεξιά και σε 180 μ., πάνω σε δεξιά στροφή, στρίβετε αριστερά. Σε 4,77 χλμ. φτάνετε στο 22.33 χλμ. της ε.δ..

ΚΥΡΙΑΚΗ
11 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ

Η τέταρτη και τελευταία μέρα του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις περιλαμβάνει τρεις ειδικές διαδρομές, το επαναλαμβανόμενο “Ελευθεροχώρι”, που θα αποτελέσει και την τελική Power Stage. και την “Ελάτεια-Ρεγγίνι”.
Ο τερματισμός του αγώνα είναι προγραμματισμένος για τις 14.45, στη Λαμία.

ΕΔ 14 & 16, ΕΛΕΥΘΕΡΟΧΩΡΙ
+ WOLF POWER STAGE

Μήκος: 16,90 χλμ.
Ωράριο κλεισίματος διαδρομής: ΕΔ 14 06:05, ΕΔ 16 10:15
Πρώτο αυτοκίνητο: ΕΔ 14 09:08, ΕΔ 16 13:18

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ: Mία κλασική ακροπολική ε.δ., που φέτος αποτελεί και την Wolf Power Stage Ξεκινώντας έξω από το Ελευθεροχώρι, ανηφορίζει σχετικά γρήγορα μέχρι την πρώτη λίμνη (η οποία δεν έχει νερό) και μετά μπαίνει στο δάσος, σε ένα πολύ στενό κομμάτι μέχρι τη διασταύρωση της Δριμαίας. Από εκεί ο δρόμος γίνεται πάρα πολύ γρήγορος μέχρι το ύψος της δεύτερης λίμνης (χωρίς νερό). Μετά από περίπου 1,50 χλμ. γίνεται και πάλι πολύ στενός.

ΠΡΟΣΒΑΣΕΙΣ ΘΕΑΤΩΝ:

1 (S / Αυτοκίνητο):
Aπό τη Λαμία με κατεύθυνση πρoς Αθήνα, στην Εθνική Οδό βγαίνετε στην έξοδο προς Άμφισσα-Μπράλο, όπου υπάρχει σταθμός διοδίων. Σε 160 μ. στρίβετε δεξιά προς Πάτρα-Δελφούς-Άμφισσα. Σε 12,50 χλμ., στη διασταύρωση που αριστερά οδηγεί προς Ελευθεροχώρι, συνεχίζετε ευθεία και σε 2,63 χλμ., μετά από δεξιά στροφή, «αφήνετε» δεξιά διασταύρωση προς Σκαμνό-Οίτη-Παύλιανη. Σε 5,60 χλμ. στρίβετε αριστερά προς Λιβαδειά. Σε 2,90 χλμ. στρίβετε αριστερά προς Παλαιοχώρι. Σε 800 μέτρα στην διασταύρωση στρίβετε δεξιά και σε 200 μ. και πάλι δεξιά. Σε 400 μ., εμπρός από το κοιμητήριο η επιφάνεια γίνεται χώμα. Σε 600 μ., στη διασταύρωση στρίβετε αριστερά. Σε 1,80 χλμ. στρίβετε δεξιά (ανηφορικός δρόμος) και σε 6,0 χλμ. φτάνετε στο 3,90 χλμ. της ε.δ., στη λίμνη.

INFO: Παρκάρετε σύμφωνα με τις υποδείξεις των ανθρώπων της διοργάνωσης ώστε να εξυπητετηθούν όσο περισσότερα οχήματα γίνεται.

Για πλοήγηση πατήστε εδώ

2 (M / SUV):
Από τις Θερμοπύλες κατευθύνεστε προς Ανάβρα. Περνάτε μέσα από το χωριό και μηδενίζετε εμπρός από το τελευταίο σπίτι στην έξοδό του (στα δεξιά, με παιδική χαρά). Σε 3,45 χλμ. (αριστερή στροφή - γαλάζιο προσκυνητάρι), στρίβετε δεξιά στον ανηφορικό χωματόδρομο. Σε 3,20 χλμ. στρίβετε αριστερά και σε 1,17 χλμ. φτάνετε στο 12.93 χλμ. της ειδικής διαδρομής.

Για πλοήγηση πατήστε εδώ

ΕΔ 15, ΕΛΑΤΕΙΑ-ΡΕΓΚΙΝΙ

Μήκος: 11,26 χλμ.
Ωράριο κλεισίματος διαδρομής: 07:08
Ωράριο πρώτου αυτοκινήτου: 10:11

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ: Ξεκινάει 2,50 χλμ. επάνω από το χωριό Ελάτεια, προς Βασιλικά-Ρεγκίνι. Τα πρώτα 4,50 χλμ. είναι ανηφορικά, σε σχετικά καλό οδόστρωμα και με αρκετές φουρκέτες. Αυτό το κομμάτι διαδέχεται από ένα πολύ γρήγορο κατηφορικό, μήκους 2,0 χλμ., μέχρι να φτάσει σε αλλαγή πορείας (αριστερά) προς Ρεγκίνι. Σε 290 μέτρα περνάει από νερά, για να ξεκινήσει το τελευταίο, ιδιαίτερα τεχνικό κατηφορικό κομμάτι, μήκους περίπου 4,6 χλμ. μέχρι τον τερματισμό.

ΠΡΟΣΒΑΣΕΙΣ ΘΕΑΤΩΝ:

1 (H / 4x4 ή Enduro):
Από τον δρόμο που ενώνει το Μόδι με την Ελάτεια, σο Stop στρίβετε αριστερά και μηδενίζετε. Σε 1,45 χλμ. περνάτε μέσα από το χωριό «Παναγίτσα». Συνεχίζετε ευθεία (σε 480 μ. γίνεται χώμα) και στο προσκυνητάρι στρίβετε αριστερά. Σε 1,37 χλμ., στη διχάλα στρίβετε δεξιά και σε 640 μ. ξανά δεξιά, έχοντας αφήσει έναν δευτερεύοντα δρόμο επίσης στα δεξιά. Σε 1,18 χλμ. στο «Τ» στρίβετε δεξιά και σε 3,35 χλμ. φτάνετε στο 6,92 χλμ. της ειδικής διαδρομής, 290 μ. μετά τα νερά.

Για πλοήγηση πατήστε εδώ

2: Περπατώντας από το χωριό Ελάτεια προς τα Βασιλικά, σε περίπου 2,50 χλμ. θα φτάσετε στην εκκίνηση της ειδικής διαδρομής.

Η ΥΠΕΡΕΙΔΙΚΗ

Αν μη τι άλλο, το εγχείρημα της Εκκίνησης ενός αγώνα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ της FIA και μιας υπερειδικής διαδρομής στον αγωνιστικό χώρο ενός σταδίου, εντυπωσιάζει. Κάτι που επιβεβαιώνεται από πολλά δεδομένα και νούμερα, όπως τα παρακάτω.

Η EKO Super Special Stage σε αριθμούς:

1,95: Τα χιλιόμετρα συνολικού μήκους που έχει η ασφάλτινη, παράλληλη ειδική διαδρομή που έχει στηθεί εντός του αγωνιστικού χώρου του ΟΑΚΑ.

8: Οι μέρες που διήρκησε η κατασκευή της υπερειδικής.

16: Οι στροφές που περιλαμβάνει συνολικά η διαδρομή, μαζί με μια γέφυρα κι ένα άλμα.

70: Τα αγωνιστικά αυτοκίνητα που θα αναμετρηθούν ανά ζευγάρια.

120: Οι τόνοι χάλυβα που χρησιμοποιήθηκαν στο έργο.

150: Οι χώρες στον κόσμο στις οποίες θα μεταδοθεί η Υπερειδική.

200: Οι άνθρωποι που εργάστηκαν για την κατασκευή της διαδρομής.

1.000: Τα κυβικά μέτρα από χαλίκι που χρειάστηκαν.

1.004: Τα μέτρα προστατευτικών στηθαίων που τοποθετήθηκαν στη διαδρομή.

2005: Η πρώτη χρονιά που πραγματοποιήθηκε υπερειδική στο ΟΑΚΑ.

4.000: Τα τετραγωνικά μέτρα ξύλου που χρησιμοποιήθηκαν για τις ανάγκες του έργου.

40.000: Τα εισιτήρια που διατέθηκαν στο κοινό, με μέση τιμή τα 18,5 ευρώ.

69.000: Η συνολική χωρητικότητα θεατών του Ολυμπιακού Σταδίου της Αθήνας.

50.000.000: Οι τηλεθεατές που αναμένεται να απολαύσουν από τους τηλεοπτικούς τους δέκτες τους την EKO Super Special Stage @ ΟΑΚΑ.


ΑΓΩΝΙΖΟΜΕΝΟΙ

Συνολικά 70 συμμετοχές με πληρώματα από 31 χώρες κοσμούν τη λίστα εκκίνησης του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2022. Οι δώδεκα από αυτές αφορούν τις εργοστασιακές συμμετοχές της κατηγορίας Rally1.

Hyundai Shell Mobis WRT

Οι Οτ Τάνακ – Μάρτιν Γιαρβεόγια έρχονται στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2022 με στόχο να συνεχίσουν τις νίκες τους, μετά την επιτυχία τους στους δύο προηγούμενους αγώνες του Βελγίου και της Φινλανδίας, όπου ανέβηκαν στο κορυφαίο σκαλί του βάθρου. Μόνο έτσι άλλωστε να συνεχίσουν να έχουν μαθηματικές ελπίδες για την κατάκτηση του τίτλου.

Τα άλλα δύο i20 N Rally1 της Hyundai Shell Mobis WRT θα οδηγήσουν οι Τιερί Νεβίλ – Μάρτιν Βίνταγκε και Ντάνι Σόρντο – Καντίτο Καρέρα. Αμφότεροι οι οδηγοί διαθέτουν μεγάλη εμπειρία στο WRC και θα βάλουν τα δυνατά τους για ένα καλό αποτέλεσμα που θα βοηθήσει την κορεατική ομάδα στη διεκδίκηση του πρωταθλήματος κατασκευαστών, το οποίο η Hyundai έχει κερδίσει το 2019 και το 2020.

M-Sport Ford WRT

Επέλαση με πέντε Ford Puma Rally1 πραγματοποιεί η M-Sport Ford World Rally Team στο φετινό ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις. Αιχμή του δόρατος της όλης προσπάθειας θα αποτελέσει ο Γάλλος, 9 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής WRC και 3 φορές νικητής στον ελληνικό αγώνα, Σεμπάστιαν Λεμπ με τη συνοδηγό του, Ισαμπέλ Γκαλμίς, με την οποία κέρδισαν θριαμβευτικά στις αρχές της φετινής αγωνιστικής σεζόν το Ράλλυ Μόντε Κάρλο.

Ο Κρεγκ Μπριν με τον Πολ Ναγκλ στο πλευρό του, θα αξιοποιήσει τις γνώσεις που έχει αποκομίσει από τις προηγούμενες συμμετοχές και διακρίσεις του στον εθνικό μας αγώνα, όπως τη νίκη που σημείωσε το 2014 στο ERC.

Τα άλλα τρία Puma Rally1 θα μοιραστούν οι Γκας Γκρίνσμιθ - Γιόνας Άντερσον, Πιερ Λουί Λουμπέ - Βίνσεντ Λαντέ, ενώ ελληνικό χρώμα στην προσπάθεια της M-Sport Ford WRT δίνει ο Ιορδάνης Σερδερίδης με συνοδηγό τον Φρεντερίκ Μικλότ.

Toyota Gazoo Racing WRT

Νίκη και μόνο νίκη θέλει η Toyota Gazoo Racing στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2022. Η αγωνιστική ομάδα της ιαπωνικής εταιρίας στοχεύει στην επανάληψη της περσινής επιτυχίας.

Ο νικητής του 2021, Κάλε Ροβάνπερα με συνοδηγό τον Γιόνε Χάλτουνεν, έρχεται στην Ελλάδα με προβάδισμα 72 πόντων στη βαθμολογία και θέλει τη νίκη για να εδραιώσει τον τίτλο και να γίνει έτσι ο νεότερος πρωταθλητής στην ιστορία του WRC – ότι πρέπει για τα 22α γενέθλιά του Φινλανδού που έρχονται την 1η Οκτωβρίου.

Με μια δεύτερη θέση στο Βέλγιο, ο Έλφυν Έβανς (συνοδηγός ο Σκοτ Μάρτιν) είναι τρίτος στη βαθμολογία και θεωρητικά βρίσκεται και αυτός στη μάχη διεκδίκησης του τίτλου, οπότε αναμένεται να τα δώσει όλα στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις.

Το τρίτο Yaris θα οδηγεί ο Εσαπέκα Λάπι με συνοδηγό τον Γιάνε Φερμ, προερχόμενος από δύο βάθρα στους δύο προηγούμενους αγώνες της σεζόν. Ο Λάπι έχει μικρή εμπειρία από το Ακρόπολις καθώς είχε τρέξει μία μόνο φορά, το 2014 στα πλαίσια του ERC.

Ντεμπούτο στο εθνικό μας αγώνα, τέλος, κάνει ο Ιάπωνας Τακαμότο Κατσούτα με τη δεύτερη ομάδα της Toyota, την TGR ERT Next Generation, έχοντας στο δεξί μπάκετ τον Άαρον Τζόνστον.

WRC 2

Συνολικά 35 συμμετοχές έχουμε στο WRC2 με αυτοκίνητα τεσσάρων διαφορετικών κατασκευαστών που αναμένεται επίσης να χαρίσουν μοναδικό θέαμα. Ανάμεσά τους οι βασικοί διεκδικητές του τίτλου, Αντρέας Μίκελσεν – Τορστέιν Έρικσεν (Skoda Fabia Rally2 Evo), οι περυσινοί Πρωταθλητές στο WRC3, Γιόχαν Ρόσελ – Βαλεντίν Σαρόντ (Citroen C3 Rally2) και τους πολύπειρους Τίμου Σούνινεν – Μίκο Μάρκουλα (Hyundai i20 N Rally2).

Οι Έλληνες

Απέναντί τους, έντεκα ελληνικά πληρώματα με αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally2 θα δώσουν τη δική τους μάχη για το καλύτερο. Μεταξύ τους, ο Πρωταθλητής Ελλάδας του 2019 και πρώτος στην άτυπη ελληνική κατάταξη του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2021, Γιώργος Κεχαγιάς, με τον Δημήτρη Σαΐνη (Skoda Fabia Rally2 Evo), όπως και οι νικητές στην κατηγορία PWRC στο Ράλλυ Ακρόπολις του 2009, Λάμπρος Αθανασούλας - Νίκος Ζακχαίος, με ένα Hyundai i20 N Rally2.

Με ίδιο αυτοκίνητο θα δούμε τον Μάνο Στεφανή, ο οποίος συνοδηγό θα έχει τον πατέρα του και έναν εκ των κορυφαίων συνοδηγών στη χώρα μας, Κώστα Στεφανή. Στη μάχη θα βρεθεί και ο περυσινός Πρωταθλητής Ελλάδας, Αλέξανδρος Τσουλόφτας, που φέτος θα αγωνιστεί με τον Ρος Βίτοκ, με ένα Volkswagen Polo GTI.

Με ενδιαφέρον αναμένεται η πρώτη εμφάνιση του ταλαντούχου Παναγιώτη Ρουστέμη με Skoda Fabia Rally2 Evo και συνοδηγό τον Χρήστο Μπακλώρη, αλλά και των Χρυσόστομου Καρέλλη - Λεωνίδα Μαχαίρα (Citroen C3 Rally2). Με δεδομένη την εμπειρία, μία θέση ψηλά στην κατάταξη θα διεκδικήσουν και οι Βασίλης Βελάνης - Γιάννης Βελάνης με ακόμα ένα Skoda Fabia Rally2 Evo.

Με ίδιο αυτοκίνητο θα δούμε και τους Θέμη Χαλκιά - Ανδρέα Βίγκο, Διονύση Σπανό - Σωτήρη Γκοτοβό και Γιώργο Αθανασόπουλο - Σπύρο Μπαρδάκη, ενώ με Ford Fiesta Rally2 θα εκκινήσουν οι Γιώργος Βασιλάκης - Κώστας Σούκουλης.

Με Ford Fiesta Rally3 θα τρέξουν οι Νώντας Καρανικόλας - Γιώργος Κακαβάς και Παναγιώτης Ισμαήλος – Άλαν Χάριμαν.

Τέλος, στη μικρότερη κατηγορία του αγώνα, με δικίνητα αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally4, το “παρών” θα δηλώσουν ακόμα έξι πληρώματα και, ειδικότερα, οι Σάββας Λευκαδίτης - Βαγγέλης Ακράτος, Πασχάλης Χατζημάρκος - Μάριος Τσαούσογλου, Θεόδωρος Καλαμαράς - Βασιλική Ψαράκη, Αναστάσιος Κανελλόπουλος - Κωνσταντίνος Κοφινάς και Λοΐζος Παπαγεωργίου - Βασίλης Κούγιας, όλοι με Peugeot 208 Rally4, ενώ με Ford Fiesta Rally4 θα συμμετάσχουν οι Στέφανος Θεοχαρόπουλος - Γιώργος Κότσαλης.

Από τη λίστα των συμμετοχών δε θα μπορούσε να λείπει ο Χάρης Καλτσούνης, o οποίος με τον Αλέξανδρο Ματαλιωτάκη θα εκκινήσει στο 39ο Ράλλυ Ακρόπολις της καριέρας του, οδηγώντας ένα Opel Corsa.

Δείτε ολόκληρη τη λίστα συμμετοχών εδώ.

ΑΣΦΑΛΕΙΑ

Πρώτα η Ασφάλεια: Αυτό είναι το σύνθημα του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, τόσο για τους αγωνιζόμενους αλλά και για τους θεατές. Oι διοργανωτές και η FIA έχουν εργαστεί με γνώμονα την ασφάλεια του αγώνα συνολικά. Ωστόσο, χρειάζεται η συνεργασία όλων ώστε να αποφευχθεί κάθε δυσάρεστο ενδεχόμενο, από την ακύρωση μιας ειδικής διαδρομής, ή ακόμη χειρότερα ένα ενδεχόμενο ατύχημα.

Ακολουθήστε πιστά τις οδηγίες που υπάρχουν στον Οδηγό Θεατή.

ΟΔΗΓΟΣ ΘΕΑΤΗ

Πριν ταξιδέψετε προς ένα οποιοδήποτε σημείο του αγώνα, διαβάστε προσεκτικά τα σημεία που επισημαίνονται, ακολουθήστε τις οδηγίες-συμβουλές και απολαύστε τον αγώνα με ασφάλεια.

01. ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΔΡΟΜΩΝ

Οι ειδικές διαδρομές κλείνουν 3 ώρες πριν από το πρώτο αγωνιστικό αυτοκίνητο, εκτός αν αναγράφεται διαφορετικά. Φροντίστε λοιπόν να φτάσετε εγκαίρως, και να παρκάρετε ως εξής:

Έτσι ώστε να μην εμποδίζεται πιθανή διέλευση ασθενοφόρου οχήματος (ΛΟΓΟΣ ΑΚΥΡΩΣΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ).

Με τη φορά που θα ακολουθήσετε φεύγοντας, ώστε να μη χρειάζεται να κάνετε αναστροφή μετά τον αγώνα και καθυστερήσετε.

Μόνο στη μία πλευρά του δρόμου και καταλαμβάνοντας μόνο τον απαραίτητο χώρο, ώστε να παρκάρουν όσο το δυνατόν περισσότερα αυτοκίνητα.

Προσοχή! Αν κριθεί αναγκαίο, η διοργάνωση ενδέχεται να «κλείσει» το δρόμο της πρόσβασης, για την αποφυγή ταλαιπωρίας των θεατών

02. ΚΑΜΙΑ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 30 ΛΕΠΤΑ ΠΡΙΝ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Βρείτε το σημείο από όπου θα παρακολουθήσετε 30 λεπτά πριν από την έναρξη της ειδικής διαδρομής, καθώς στη συνέχεια θα απαγορεύεται η κίνηση στο δρόμο.

03. ΕΛΕΓΞΤΕ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΑΣΙΝΟ ΦΩΣ ΣΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ

Από το 2022, τα αυτοκίνητα της κορυφαίας κατηγορίας του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ της FIA διαθέτουν υβριδικά κινητήρια σύνολα. Αυτό συνεπάγεται ιδιαίτερες προφυλάξεις για τους θεατές και τα πληρώματα σε περίπτωση ατυχήματος, λόγω της υψηλής ηλεκτρικής τάσης που μπορεί να αναπτυχθεί.

Έτσι, πρέπει πάντα να ελέγχετε για το πράσινο φως πριν αγγίξετε ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο που είναι σταματημένο, καθώς μόνο αυτό υποδεικνύει ότι το αυτοκίνητο είναι ασφαλές.

Τα φώτα ασφαλείας βρίσκονται στο παρμπρίζ και στις δύο πλαϊνές κολόνες των αυτοκινήτων. Έπειτα από ατύχημα, το σταθερό πράσινο φως υποδεικνύει ότι είναι ασφαλές να αγγίξετε το αυτοκίνητο.

Το σύμβολο «HY» υποδεικνύει ότι το αυτοκίνητο είναι υβριδικό. Από το 2022 και έπειτα, όλα τα αυτοκίνητα της κατηγορίας Rally1 έχουν υβριδικά κινητήρια σύνολα.

Ένα κόκκινο φως που αναβοσβήνει, μαζί με έναν ήχο συναγερμού, σημαίνει ότι το αυτοκίνητο δεν είναι ασφαλές. Χωρίς φως, σημαίνει ότι δυνητικά είναι μη ασφαλές. Αγγίξτε το αυτοκίνητο μόνο αν ανάβει πράσινο φως.

04. ΠΡΩΤΑ Η ΑΣΦΑΛΕΙΑ

Ακολουθείτε τις οδηγίες των ανθρώπων του αγώνα. Βρίσκονται στις ειδικές διαδρομές και για τη δική σας ασφάλεια.

Η διοργάνωση έχει μεριμνήσει ώστε να βρεθείτε όσο το δυνατόν πιο κοντά στη δράση (αλλά όχι πιο κοντά). Μείνετε ασφαλείς στην ειδική διαδρομή.

Απολαύστε τον αγώνα από τις προκαθορισμένες ζώνες θεατών, που σηματοδοτούνται με πλέγματα ή κορδέλες. Η ειδική διαδρομή μπορεί να καθυστερήσει ή ακόμη και να ακυρωθεί εάν εντοπιστούν θεατές σε μη ασφαλή σημεία.

Μη φύγετε από τη θέση σας πριν περάσει το ουραγό αυτοκίνητο με την καρό σημαία.

05. ΕΛΕΓΧΟΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Μέσω των συστημάτων ελέγχου ασφαλείας της FIA, το κέντρο του αγώνα, εντός 5 δλ. από το πέρασμα των αυτοκινήτων ασφαλείας αλλά και των αγωνιστικών αυτοκινήτων, λαμβάνει εικόνα υψηλής ανάλυσης και είναι σε θέση να γνωρίζει αν το σημείο που έχετε επιλέξει να παρακολουθήσετε τον αγώνα είναι ασφαλές ή όχι.

Αν κριθεί πως η ασφάλειά σας βρίσκεται σε κίνδυνο, ενδέχεται να αποφασιστεί η καθυστέρηση -μέχρι να μετακινηθείτε σε ασφαλές σημείο- ή και η ακύρωση της ειδικής διαδρομής.

06. ΣΗΜΑΝΣΗ ΑΠΑΓΟΡΕΥΜΕΝΩΝ ΘΕΣΕΩΝ / (NO GO AREA)

Για κανένα λόγο μην επιλέξετε να παρακολουθήσετε από σημείο του δρόμου όπου υπάρχουν απαγορευτικές πινακίδες.

Μην κάθεστε στην εξωτερική πλευρά μιας στροφής, σε σημεία με άλματα ή και συνδυασμό των δύο. Τέτοιες καταστάσεις δίνουν ελάχιστο χρονικό περιθώριο στους οδηγούς να διορθώσουν ένα λάθος και σ’ εσάς να μετακινηθείτε.

Δεν είναι επικίνδυνη μόνο η εξωτερική πλευρά μίας στροφής. Ακόμα και στην ευθεία ένα αυτοκίνητο μπορεί να βγει εκτός ελέγχου, και με ιδιαίτερα υψηλή ταχύτητα.

Παρακολουθήστε τον αγώνα από όσο το δυνατόν πιο υπερυψωμένο σημείο και σίγουρα μακριά από το δρόμο. Πέτρες μπορεί εύκολα να εκτιναχθούν σε μεγάλη απόσταση.

Μην αφήνετε την προσοχή σας να αποσπάται απ’ ό,τι συμβαίνει στην ειδική διαδρομή. Να είστε πάντα όρθιοι, κοιτάζοντας τη διαδρομή και έτοιμοι για το αναπάντεχο. Ακόμα και οι καλύτεροι οδηγοί του κόσμου κάνουν λάθη, ενώ μια μηχανική βλάβη μπορεί να προκύψει οποιαδήποτε στιγμή.

07. ΣΕΒΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Μην ανάψετε φωτιά για κανένα λόγο. Ακόμα και αν θελήσετε να ανάψετε ένα τσιγάρο, κάντε το με τη μέγιστη προσοχή, όπως και όταν το σβήσετε.

Σε διάφορα σημεία των ειδικών διαδρομών θα βρείτε κάδους σκουπιδιών και ανακύκλωσης. Αφήστε εκεί τα σκουπίδια που πιθανόν να έχετε ή πάρτε τα μαζί σας σε περίπτωση που δεν υπάρχει κάδος κοντά σας.

Τα δάση, η χλωρίδα και η πανίδα, αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, αλλά και της χώρας μας. Σεβαστείτε και προστατεύστε τα! Δεν κινούμαστε με το αυτοκίνητο εκτός των ενδεδειγμένων διαδρομών πρόσβασης.

Ας γίνουμε όλοι περήφανα μέλη μιας επιτυχημένης διοργάνωσης.

ΙΣΤΟΡΙΑ

Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, το δικό μας Ράλλυ των Θεών, είναι ένας από τους σημαντικότερους αγώνες αυτοκινήτου με ιστορία που ξεκινά το μακρινό 1951, όταν μια ομάδα οδηγών, ανάμεσά τους και ο Απόστολος Νικολαΐδης της ΕΛΠΑ, ο οποίος διετέλεσε και πρόεδρος του Παναθηναϊκού, διοργάνωσε έναν αγώνα που έμελλε, δύο χρόνια μετά, να εξελιχθεί στο Ράλλυ Ακρόπολις. Μεσολάβησε το Ράλλυ ΕΛΠΑ το 1952, με νικητή τον αείμνηστο Τζόνι Πεσματζόγλου, στο τιμόνι μιας Chevrolet V8.

Το 1953, έγινε το πρώτο Ράλλυ Ακρόπολις. Φυσικά ο αγώνας, αν και διεθνής, ήταν τότε καθαρά ελληνική υπόθεση, με πρώτο νικητή στην ιστορία του τον Nίκο Παπαμιχαήλ με Jaguar XK 120. Σύντομα το ράλλυ τράβηξε το ενδιαφέρον δυνατών ξένων συμμετοχών, με τον Βάλτερ Σοκ να είναι ο πρώτος μη Έλληνας νικητής του αγώνα, τερματίζοντας το 1956 στην πρώτη θέση με μια Mercedes-Benz 300 SL.

Με τα χρόνια, το Ακρόπολις απέκτησε τη φήμη ενός πολύ σκληρού ράλλυ, στο οποίο ο τερματισμός ισοδυναμούσε με νίκη! Από τα highlights του αγώνα, είναι και η υπερειδική διαδρομή στο Ολυμπιακό Στάδιο, το 2005 και το 2006.

Το Ράλλυ Ακρόπολις στο WRC

Το 1956 ο αγώνας συμπεριλήφθηκε στο πρόγραμμα του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος, ενώ το 1973 είναι η χρονιά που το Ράλλυ Ακρόπολις μπαίνει στο καλαντάρι του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ. Από τότε, δεν έχει διεξαχθεί τέσσερις χρονιές: το 1974, το 2010, το 2019 και το 2020.

Βέβαια, το διάστημα 2013-2020 ο αγώνας δεν προσμετρούσε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Λόγω οικονομικών δυσχερειών και μη εξόφλησης των οφειλών προς την Παγκόσμια Ομοσπονδία Αυτοκινήτου, το Ράλλυ Ακρόπολις αποκλείστηκε από το καλεντάρι του WRC.

Έτσι, από το 2014 ο αγώνας προσμετρούσε στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλλυ (ERC), μέχρι το 2021, χρονιά που επανήλθε στο πρόγραμμα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ αντικαθιστώντας το Ράλλυ της Χιλής, το οποίο ακυρώθηκε λόγω της πανδημίας.

Οι Έλληνες νικητές

Τις τρεις πρώτες χρονιές, ο αγώνας ήταν καθαρά ελληνική υπόθεση, με νικητές τους:
Νίκο Παπαμιχαήλ (1953)
Πέτρο Παπαδόπουλο (1954)
Τζόνι Πεσματζόγλου (1955)

Από το '55 και μετά, ο μόνος Έλληνας που έχει κερδίσει τον εθνικό μας αγώνα είναι ο Άρης Βωβός με συνοδηγό τον Κώστα Στεφανή, το 1995, χρονιά που το Ακρόπολις δεν συμπεριλήφθηκε στο πρόγραμμα του WRC.

Βέβαια, και το 1957 πρώτος στον τερματισμό έφτασε ο Άλκης Μίχος. Όμως, κατόπιν καταγγελίας άλλου Έλληνα αγωνιζόμενου, τιμωρήθηκε καταλαμβάνοντας τελικά την 8η θέση γενικής. Η καταγγελία ανέφερε ότι σε κάποιο κομμάτι του αγώνα η πινακίδα του αυτοκινήτου του Α. Μίχου δεν ήταν αναρτημένη στη θέση της, καθώς την είχε χάσει. Την βρήκε και του την παρέδωσε αργότερα άλλος διαγωνιζόμενος.

Οι πολυνίκες

Θα περίμενε κανείς ο οδηγός με τις περισσότερες νίκες στο Ράλλυ Ακρόπολις να είναι ο 9άκις Παγκόσμιος Πρωταθλητής, Σεμπαστιάν Λεμπ. Και όμως, ο Γάλλος έχει κερδίσει μόνο 3 φορές το ελληνικό ράλλυ. Ο οδηγός με τις περισσότερες νίκες είναι ο αείμνηστος Κόλιν Μακρέι.

Ο Σκωτσέζος είχε ανέβει 5 φορές στην πρώτη θέση του βάθρου (’96, ’98, ’00, ’01 και ’02), ακολουθούμενος από τους Κάρλος Σάινθ, Βάλτερ Ρερλ, Μίκι Μπιαζιόν και Λεμπ που έχουν από 3 νίκες.

Στους κατασκευαστές, η Ford έχει κερδίσει 17 φορές, η Lancia και η Citroen από 8 και η Subaru 5. Τέλος, πρέπει να σημειώσουμε πως ανάμεσα στους νικητές του Ράλλυ Ακρόπολις είναι και η θρυλική Μισέλ Μουτόν, το 1982 με Audi Quattro.

Όλοι οι Νικητές

1953 : Νίκος Παπαμιχαήλ - Σπύρος Δημητράκος / Jaguar XK120

1954 : Πέτρος Παπαδόπουλος - Σπύρος Δημητράκος / Opel Rekord

1955 : Τζόνι Πεσματζόγλου - Μ. Παπανδρέου / Opel Kapitän

1956 : Bάλτερ Σοκ - Ρολφ Μολ / Mercedes-Benz 300 SL

1957 : Ζαν Πιέρ Εσταζέ - Λουσίλ Εσταζέ / Ferrari 250 GT

1958 : Λουίτζι Βιλιορέζι - Τσίρο Μπασαντόνα / Lancia Aurelia B20 GT

1959 : Βόλφγκανγκ Λέβι - Χανς Βέντσερ / Auto Union 1000

1960 : Bάλτερ Σοκ - Ρολφ Μολ / Mercedes-Benz 220 SE

1961 : Έρικ Κάρλσον - Βάλτερ Κάρλσον / Saab 96

1962 : Έουγκεν Μπόριγκερ - Πίτερ Λανγκ / Mercedes-Benz 220 SE b

1963 : Έουγκεν Μπόριγκερ - Ρολφ Κνολ / Mercedes-Benz 300 SE

1964 : Τομ Τράνα - Γκούναρ Τερμάνιους / Volvo PV544

1965 : Καρλ Μάγνους Σκογκ - Λένναρτ Μπέργκρεν / Volvo Amazon

1966 : Μπενκτ Σόντερστρορμ - Γκούναρ Παλμ / Ford Cortina Lotus

1967 : Πάντι Χόπκιρκ - Ρον Κρέλιν / Mini Cooper S

1968 : Ρότζερ Κλαρκ - Τζιμ Πόρτερ / Ford Escort

1969 : Πάουλι Τοϊβόνεν - Μάρτι Καλάρι / Porsche 911 S

1970 : Ζαν Λυκ Τεριέ - Μαρσέλ Καλεβάρτ / Alpine-Renault A110 1300

1971 : Ούβε Άντερσον - Αρν Χερτζ / Alpine-Renault A110 1600

1972 : Χάκαν Λίντμπεργκ - Χέλμουτ Έισεντλε / Fiat 124 Spider

1973 : Ζαν Λυκ Τεριέ - Κρίστιαν Ντελφεριέ / Alpine-Renault A110 1800

1974 : Δεν διεξήχθη

1975 : Βάλτερ Ρερλ - Γιόχαν Μπέργκερ / Opel Ascona 1.9 SR

1976 : Χάρι Κάλστρομ - Κλάους Γκόρεν Άντερσον / Datsun 160J

1977 : Μπιόρν Βάλντεγκααρντ - Χανς Τορζέλιους / Ford Escort RS 1800

1978 : Βάλτερ Ρερλ - Κρίστιαν Γκάισντερφερ / Fiat 131 Abarth

1979 : Μπιόρν Βάλντεγκααρντ - Χανς Τορζέλιους / Ford Escort RS 1800

1980 : Άρι Βάτανεν - Ντέιβιντ Ρίτσαρντς / Ford Escort RS 1800

1981 : Άρι Βάτανεν - Ντέιβιντ Ρίτσαρντς / Ford Escort RS 1800

1982 : Μισέλ Μουτόν - Φαμπρίτσια Πονς / Audi Quattro

1983 : Βάλτερ Ρερλ - Κρίστιαν Γκάισντερφερ / Lancia 037

1984 : Στιγκ Μπλόμκβιστ - Μπιόρν Σέντεμπεργκ / Audi Quattro

1985 : Τίμο Σάλονεν - Σέπο Χαριάνε / Peugeot 205 T16

1986 : Γιούχα Κάνκουνεν - Γιούχα Πίρονεν / Peugeot 205 T16

1987 : Μάρκου Άλεν - Ίλκα Κιβιμάκι / Lancia Delta HF 4WD

1988 : Μίκι Μπιαζιόν - Τιτσιάνο Σιβιέρο / Lancia Delta HF Integrale 8V

1989 : Μίκι Μπιαζιόν - Τιτσιάνο Σιβιέρο / Lancia Delta HF Integrale 8V

1990 : Κάρλος Σάινθ - Λουίς Μόγια / Toyota Celica GT-4 ST165

1991 : Γιούχα Κάνκουνεν - Γιούχα Πίρονεν / Lancia Delta HF Integrale 16V

1992 : Ντιντιέ Οριόλ - Μπερνάρντ Οσελί / Lancia Delta HF integrale Evoluzione

1993 : Μίκι Μπιαζιόν - Τιτσιάνο Σιβιέρο / Ford Escort RS Cosworth

1994 : Κάρλος Σάινθ - Λουίς Μόγια / Subaru Impreza 555

1995 : Άρης Βωβός - Κώστας Στεφανής / Lancia Delta HF Integrale

1996 : Κόλιν Μακ Ρέι - Ντέρεκ Ρίνγκερ / Subaru Impreza 555

1997 : Κάρλος Σάινθ - Λουίς Μόγια / Ford Escort RS Cosworth

1998 : Κόλιν Μακ Ρέι - Νίκι Γκριστ / Subaru Impreza S5 WRC '98

1999 : Ρίτσαρντ Μπερνς - Ρόμπερτ Ριντ / Subaru Impreza S5 WRC '99

2000 : Κόλιν Μακ Ρέι - Νίκι Γκριστ / Ford Focus RS WRC 2000

2001 : Κόλιν Μακ Ρέι - Νίκι Γκριστ / Ford Focus RS WRC 2001

2002 : Κόλιν Μακ Ρέι - Νίκι Γκριστ / Ford Focus RS WRC 2001

2003 : Μάρκο Μάρτιν - Μάικλ Παρκ / Ford Focus RS WRC 2003

2004 : Πέτερ Σόλμπεργκ - Φιλ Μιλς / Subaru Impreza S10 WRC '04

2005 : Σεμπαστιάν Λεμπ - Ντανιέλ Ελενά / Citroën Xsara WRC

2006 : Μάρκους Γκρόνχολμ - Τίμο Ραουτιάινεν / Ford Focus RS WRC

2007 : Μάρκους Γκρόνχολμ - Τίμο Ραουτιάινεν / Ford Focus RS WRC

2008 : Σεμπαστιάν Λεμπ - Ντανιέλ Ελενά / Citroën C4 WRC

2009 : Μίκο Χίρβονεν - Γιάρμο Λέχτινεν / Ford Focus RS WRC 2009

2010 : Δεν διεξήχθη

2011 : Σεμπαστιάν Οζιέ - Ζυλιέν Ινγκρασιά / Citroën DS3 WRC

2012 : Σεμπαστιάν Λεμπ - Ντανιέλ Ελενά / Citroën DS3 WRC

2013 : Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα - Μίκα Άντιλα / Volkswagen Polo R WRC

2014 : Κρεγκ Μπριν - Σκοτ Μάρτιν / Peugeot 208 T16 R5

2015 : Καγιετάν Καγιετάνοβιτς - Γιαροσλάβ Μπαράν / Ford Fiesta R5

2016 : Ραλφ Σιρμάσις - Αρτούρς Σίμινς / Skoda Fabia R5

2017 : Καγιετάν Καγιετάνοβιτς - Γιαροσλάβ Μπαράν / Ford Fiesta R5

2018 : Μπρούνο Μαγκαλιάες - Ούγκο Μαγκαλιάες / Skoda Fabia R5

2019 : Δεν διεξήχθη

2020 : Δεν διεξήχθη

2021 : Κάλε Ροβανπέρα - Τζόνε Χαλτούνεν / Toyota Yaris WRC


Επιμέλεια: Γιάννης Λημναίος
Art Director: Κωνσταντίνος Μπαντούνας
Photo credits: ASSOCIATED PRESS, HYUNDAI, FORD, TOYOTA, AUDI, MITSUBISHI, MEDIA ΕΚΟ ΡΑΛΛΥ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ, ΜΑΝΟΣ ΚΑΤΙΚΗΣ, ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ, ACTION IMAGES / EUROKINISSI, ZUMA PRESS / VISUALHELLAS.