Alice Sofia, η μούσα της Athens Kallithea FC

Το περασμένο καλοκαίρι η Βενέτσια πρωτοπόρησε και παρουσίασε την τρίτη της εμφάνιση σ’ ένα σκηνικό βγαλμένο από ταινία. Σ' ένα σκηνικό που εκ πρώτης όψεως δεν θυμίζει ποδόσφαιρο, όπως τουλάχιστον οι περισσότεροι το έχουν στο μυαλό τους.

Μέσα σε μία γόνδολα στα κανάλια της Βενετίας, η ομάδα της Β' κατηγορία της Ιταλίας παρουσίασε την εμφάνισή της με Ελληνίδα μοντέλο, την Θεοπίστη Πουρλιοτοπούλου, η οποία άφησε άπαντες με το στόμα ανοιχτό.

Δεν ήταν μόνο το concept αυτό που εντυπωσίασε, ούτε ασφαλώς η φυσική ομορφιά του μοντέλου. Ήταν κάτι άλλο, κάτι που δεν έχει συνηθίσει το μάτι των ποδοσφαιρόφιλων.

Η φανέλα "πάντρευε" το μοντέρνο με το κλασικό. Είχε κάτι το αριστοκρατικό, κάτι το πολυτελές, με το χρυσό, το χαρακτηριστικό χρώμα της πόλης, να δεσπόζει και να δίνει μία διαφορετική νότα μαζί με το μαύρο της ομάδας και το κλασικό στοιχείο στον γιακά.

Λίγους μήνες μετά, μία ελληνική ομάδα, μία ομάδα που επίσης, αγωνίζεται στη Β' κατηγορία, μία ομάδα που ιδρύθηκε το 1966 μετά τη συγχώνευση των ομάδων Έσπερο, Ηρακλή, Αθλητική Ένωση Καλλιθέας, Καλλιθαϊκό και Πυρσό, ήρθε με τις νέες της φανέλες να κάνει... θόρυβο και να μας δείξει πως είναι ό,τι πιο ωραίο έχουμε δει στο ελληνικό ποδόσφαιρο φέτος.

Συνέντευξη στη Μαρία Κουβέλη

Όσοι παρακολουθούν το άθλημα στη χώρα –ίσως ακόμα κι εκείνοι που δεν ασχολούνται ιδιαίτερα- γνωρίζουν ότι ο λόγος γίνεται για την Καλλιθέα, που πρόσφατα μετονομάστηκε σε Athens Kallithea FC.

Κι αυτό γιατί η Athens Kallithea FC μαζί με την Alice Sofia κυριάρχησαν για αρκετές μέρες στα social media. Μάλιστα, δεν ήταν λίγα τα κείμενα και οι αναφορές που έγιναν για τις νέες φανέλες της.

Δικαιολογημένα. Ποιος άλλωστε, δεν ενθουσιάστηκε με το φωτογραφικό πρότζεκτ στους δρόμους και τα σοκάκια της Αθήνας και της Καλλιθέας; Οι νέες εμφανίσεις έφεραν έναν διαφορετικό αέρα, έκαναν ντόρο και δικαίως "έπαιξαν" σε sites και media accounts με εκατομμύρια followers και αναγνώστες.

Τα "αποκαλυπτήρια" έγιναν τον περασμένο Σεπτέμβριο. Τότε, η Athens Kallithea FC κυκλοφόρησε τις δύο φανέλες που φορά τη φετινή σεζόν στη Super League 2 και κατάφερε σε ελάχιστο χρόνο να κάνει ολόκληρη την Ελλάδα -και όχι μόνο- να παραμιλά.

Η Alice Sofia, που αποτέλεσε τη "μούσα" του πρότζεκτ, κυκλοφόρησε στα σοκάκια και τις στοές της πόλης και φωτογραφήθηκε από τον Χρήστο Κοντό, δίνοντας ίσως και για πρώτη φορά μία άλλη νότα στον ποδοσφαιρικό κόσμο των ελληνικών δεδομένων.

Τα χρώματα όσο και η αισθητική εμφανίζουν ομοιότητες με τις φανέλες της Βενέτσια, η οποία διαθέτει ένα από τα πιο στιλάτα accounts στα social media παγκοσμίως και που εξελίχθηκε μέσω των εμφανίσεών της σ' ένα από τα πιο δημοφιλή ποδοσφαιρικά brands.

Φυσικά δεν πρόκειται για μία τυχαία σύμπτωση. Ο Ελληνοαμερικανός και παλαίμαχος παίκτης, Θεόδωρος Φιλιππάκος, ο οποίος βρίσκεται πίσω από την άνοδο της ιταλικής ομάδας τα τελευταία χρόνια, συνεργάστηκε με Αμερικανούς επιχειρηματίες για την εξαγορά της ιστορικής αθηναϊκής ομάδας που απουσιάζει από την πρώτη κατηγορία εδώ και 16 χρόνια. Έτσι, ξεκίνησε ένα νέο κεφάλαιο και προέκυψε το rebranding.

Αυτό που εξ αρχής τραβά τα βλέμματα είναι το νέο χρυσό σήμα της ομάδας με τα αρχικά ΑΚ (Athens – Kallithea), ενώ στο έμβλημα μπορεί να παρατηρήσει κανείς τα πέντε αστέρια που αντιπροσωπεύουν την ενοποίηση των πέντε τοπικών συλλόγων για την ίδρυση της Athens Kallithea FC. Στο έμβλημα μάλιστα, εμφανίζεται και μία μοντέρνα εκδοχή αναπαράστασης του Θησέα.

Η επιτυχία του πρότζεκτ δεν αποτυπώνεται μονάχα στα αφιερώματα ξένων και ελληνικών Μέσων, ούτε στο έντονο ενδιαφέρον που έδειξαν οι Έλληνες αναγνώστες, αλλά αποτυπώνεται με αριθμούς.

Το αγόρι μου κι ο μπαμπάς μου ήταν ενθουσιασμένοι όταν έμαθαν πως θα κάνω τη φωτογράφιση για τις φανέλες της Athens Kallithea FC

Μέσα σε λιγότερο από έναν μήνα οι νέες εμφανίσεις της Athens Kallithea FC, τις οποίες μπορούσε κανείς να προμηθευτεί από το επίσημο e-shop του συλλόγου, έγιναν sold out, κάτι που σίγουρα δεν περίμενε η Alice Sofia, η οποία μίλησε στο SPORT24.

"Δεν περίμενα ότι η φωτογράφιση θα έκανε τόση επιτυχία. Τόσο το αγόρι μου, όσο κι ο μπαμπάς μου ήταν πολύ ενθουσιασμένοι όταν έμαθαν ότι πρόκειται να κάνω αυτήν την καμπάνια.

Αγαπώ τους Έλληνες, χαίρομαι που είμαι το πρόσωπο της καμπάνιας

Ασχολούνται με το ποδόσφαιρο και έτσι και για μένα ο "ήχος" του ποδοσφαίρου είναι το soundtrack της καθημερινότητάς μου. Κατάλαβα πόσους θαυμαστές και οπαδούς έχει η Athens Kallithea FC, αφού δημοσιεύτηκαν οι φωτογραφίες. Έλαβα πολλά όμορφα μηνύματα.

Αγαπώ τους Έλληνες, είναι πραγματικά φιλόξενοι άνθρωποι και χαίρομαι που είμαι το πρόσωπο της καμπάνιας."

Δεν πρόκειται βέβαια, για μία απλή ποδοσφαιρική φανέλα. Έχει τελικά, λίγη σημασία το αν αυτός που τη φοράει είναι παίκτης, ένθερμος ή απλός φίλαθλος.

Φορώντας την, ήδη ανήκεις κάπου, έχεις μία "ταυτότητα". Γιατί, φορώντας την κουβαλάς στο στήθος σου το σύμβολο μιας ομάδας, μιας οικογένειας, μιας ολόκληρης περιοχής. Έχουν βάρος στο γήπεδο οι φανέλες.

Ταυτόχρονα βέβαια, οι φανέλες της Athens Kallithea FC έγιναν και σύμβολο της μόδας.

Μέσα από τον φακό του Χρήστου Κοντού, που φωτογράφισε την Alice Sofia στην Στοά Πειραιώς, στην Αιόλου και στις οδούς γύρω από την έδρα της ομάδας, το Δημοτικό Στάδιο Καλλιθέας, γνωστό στους ποδοσφαιρόφιλους και ως "Ελ Πάσο", αναδεικνύεται ο μινιμαλιστικός σχεδιασμός και η φρέσκια-σύγχρονη έκφραση της κλασικής ελληνικής αισθητικής.

Ερωτεύτηκα την Αθήνα, γιατί ήρθα πιο κοντά με τους ανθρώπους της

"Αυτή ήταν η δεύτερη φορά που έρχομαι στην Αθήνα, αλλά η πρώτη φορά που κατάλαβα ότι η Αθήνα είναι όμορφη και έχει ενδιαφέρον.

Ερωτεύτηκα την πόλη, γιατί ήρθα πιο κοντά με τους ανθρώπους της, τον τρόπο ζωής και τη νοοτροπία. Ανακάλυψα πόσο φιλικοί και φιλόξενοι είναι οι Έλληνες και πόσο cool ο τρόπος ζωής των κατοίκων.

Κάναμε τη φωτογράφιση στην πόλη. Όλη η ομάδα αποτελούταν από Έλληνες, εκτός από εμένα, που όμως, μετά από ένα λεπτό ένιωσα κι εγώ μέρος της.

Η Αθήνα έχει ενέργεια

Μου άρεσε η παλιά πλευρά της Αθήνας, είναι μοναδική και θυμάμαι μεγάλους ανθρώπους να παίζουν και να τραγουδούν. Η Αθήνα έχει ενέργεια".

Μπλε χρώμα με χρυσές λεπτομέρειες και ένα λευκό πέτο είναι τα χαρακτηριστικά της φανέλας για τα εντός έδρας ματς, ενώ για τα εκτός έδρας επιλέχτηκε το λευκό, το οποίο σπάει στη μέση με δύο αυστηρές μπλε ρίγες που τις χωρίζει μια χρυσή γραμμή.

"Άψογο σχέδιο, απλό και καθαρό", ήταν περιγραφή της Alice Sofia για τις φανέλες που φόρεσε.

Δεν υπάρχει φύλο στον αθλητισμό, το πάθος είναι για όλους

"Δεν υπάρχει φύλο στον αθλητισμό, ούτε ΄στο ποδόσφαιρο. Στην Ιταλία, από όπου και κατάγομαι, είναι πολύ φυσιολογικό να τρελαίνονται και να παθιάζονται οι γυναίκες στους ποδοσφαιρικούς αγώνες. Έχει να κάνει με το πάθος και το πάθος είναι για όλους. Όπως και πρέπει να είναι".

Photo Credits: Χρήστος Κοντός